søndag 12. februar 2012

De eldre innlegg: VFX & Spennende saker

Skrevet den 01.des.2008  i den gamle powerbloggen  

Juhu!
Nå er jeg godt inne i et samarbeidsprosjekt med tv-produksjonslinja her på skolen. Det er en del slit og lange kvelder, men også mye festlig.. Så langt har jeg jobbet på et digitalt sett, noe grafikk til et briefing-rom og en god del object tracking. Ye!

Først no' om det digitale settet!
Vi skal ha en gammel nazi-bunker i prosjektet vårt. Det var jo en flott mulighet til litt god gammeldags 3d-grafikk. Jeg og Steinar satt med det en del i helga. Steinar modellerte grunnmodeller og highpoly inne i kammeret mens jeg jobbet med teksturer, lys og detaljer i forgrunnen.
Her er en rendertest
rendertest
Steinar har lagd teksturer til alle highpoly-objektene inne i rommet også, men de var ikke med her på renderen..

Har også en test med footage fra greenscreen og en med bare no' flickering og partikler
http://www.dump.no/files/b047ca3b1d0a/BunkerCGFootage.mov (med footage)
http://www.dump.no/files/b047ca3b1d0a/BunkerCG.mov (uten footage)

Veldig wip fortsatt, men det er godt mulig det blir veldig kult!

I tillegg til det har jeg jobbet litt med no' funky grafikk.
compedshot1
Det skal da være plassert på en dataskjerm på bordet i et briefing-rom. Foreløpig er komposisjon og plassering av alt ganske rundt om kring, men stilen er noe i den retningen jeg vil ha det.

Slik ser det ut i bevegelse!
http://www.dump.no/files/b047ca3b1d0a/GraphicTable.mov

Ellers har jeg flere mer eller mindre mislykkede tracke-forsøk, men de får jeg spare til neste gang!

Ye!
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar