mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Simon siden sist..!

Skrevet den 10.aug.2010  i den gamle powerbloggen  

Okei, forrige sommer var det betraktelig mindre aktivitet blant 3d-entusiaster og andre mennesker som muligens ville ha støtt på Simons power-blogg, så i år fikk bloggen en månedes pause mens jeg satt litt ute i sola :)

Men nå er ferien over! Da blir det forhåpentligvis regelmessige blogginnlegg igjen! Har spart opp en del snacks i sommer for en eventuell Hjelp-jeg-har-ikke-mer-å-skrive-om-krise.

Så.. Siden sist.
Jo, vi vant jo Gull i gullkalven for kortfilmen Tutu! Det var stas! Litt skuff at premien ikke var en kalv av gull.
Her er et bilde av filmen..


Videre gikk jeg og min søster inn for å lage "point and click"-adventurespill, men på grunn av tidenes datakræsj ble det lagt på is akkurat idet vi begynte å få både programmering og konsepttegninger på plass. Det var en ganske god historie, men prosjektet lever fortsatt litt, så jeg sparer det til senere!

Ellers jobbet jeg videre på karakteren til Grymleifprosjektet (den hvis konsept er postet i forrige post!). Jeg fikk følelsen av at prosjektet stoppet litt opp midt i sommerferien, så jeg lagde aldri figuren ferdig.. Får vel prøve å få gjort det i løpet av noen kvelder. Go gif-spins!!
Første er lowpoly med normal map. Nr 2. er lowpoly med 70% ambient light og color-map.

 

Teksturen i seg selv ble forøvrig også ganske kul. Slik så den ut!


Og til slutt noen screens fra Zbrush!


Hepp! Så det var min sommer!
Nå er jeg igang igjen med jobb, men dagene er heldigvis ikke så crazy lange ennå. Det er vel i stor grad det som har hendt siden sist. Akkurat nå venter jeg på å aktivere Zbrush 4, men ettersom serveren er kraftig overbelastet må jeg nok smøre meg med tålmodighet. Oh well..!

Så til sist fant jeg en haug med skisser fra jobben, så jeg poster et lite utvalg av dem før de går ut på dato!
De er da laga mellom påsken og sommeren.



Det får holde for denne gang!

Inntil videre...
Simon!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar