søndag 5. februar 2012

De eldre innlegg: Og den så ut som et ødelagt kosedyr..


Skrevet den 18.jul.2008  i den gamle powerbloggen


Ja, nå har det seg slik at jeg møtte veggen når det kom til teksturer på bukken til Lord Keci. Etter mange timers jobbing og justering i både Photoshop, Maya og Deep paint 3d, fant jeg ut at den så ut som et kosedyr sendt gjennom et par runder i vaskemaskinen for så å bli rullet rundt i en blanding av støv, brus og skitt.. Så.. Slik ble den seende ut..




Yeah... Ble også mye tull med planes og transperancy-maps, men det er en annen historie som inneholder like mye frustrasjon og  sinne.

Så inntil jeg får roet meg tilstrekkelig ned, skal jeg jobbe på mitt hode-prosjekt. Det kommer seg litt etter litt. Her er forøvrig en liten versjon av referansebildet mitt.

anette

Også har jeg en turntable fra Zbrush!
http://www.dump.no/files/884bf20ca2f4/ZBrush_Movie.mov

Ser litt småchunky ut no'n steder, men dette er altså første forsøk i tillegg til at det er mye kulere når teksturene kommer på plass. Håret er bare no' kjappe greier lagd av et par Zspheres. Bare slik at man ikke ser sånn gæ'ærn og skalla ut.

Så inntil neste gang, har jeg forhåpentligvis kommet igang med nye teksturer på bukken (som involverer mindre ødelagt kosedyr-feeling og mer mektig og definert bukk).. Det gjenstår å se.. Kjenner jeg blir uggen bare ved tanken på den :P

Hmm..
Oh well..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar