mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Semesteroppgave extravaganza!

Skrevet den 18.mar.2009  i den gamle powerbloggen  

Wuhu! Nu er all animasjon ferdig for vår semesteroppgave. Da er det tid for testrendring, effekter og annen moro!
Jeg har forhørt meg litt med gruppa også, og "fått tillatelse" til å legge ut litt arbeidsprøver. Moro!

Filmen heter nå Tutu!

Aller først har vi våre karakterer. Det er de tre huleboerne Papir, Saks og Stein.






Nicolai har stått for grunnmodellen her, så har jeg utformet og retopologisert litt på den øverste (Papir), mens Einar lagde Saks i midten, og Nicolai lagde Stein (nederst). Jeg sto også for posering og presentasjon med Zbrush.





Vi har også en testrender av Saks. Den her ble laget rundt februar, så vi har kommet oss bittelitt lengre på shadingfronten. (alt her var da laget av Einar)



Så har vi en gif-turntable fra meg. Tekstur- og rendertest av noen trær (som jeg tror jeg har lagt ut her tidligere).



Og en tidligere tretest. Teksturen på plantene er av Bjarte.



Still av no'n props. Jeg har tekstur av tre og stein, bjarte har alle planter, jeg har render (tror jeg:P)
Det er noe sånt som disse testrendringene her vi tenker å gå for.



Her er no'n forslag til kameravinkler og environments. Tror vi endte opp med å bruke de tre første.

Vi har akkurat fiksa en ny rendertest av en kurv! Skal rendre noen nye shots i natt, så får vi se hvor hen det går!
Her er den foreløpige rendertesten:
http://tutu-movie.com/Mov/shot23CompSmall.mov

EDIT: Link er nu fikset!

Okei!
Det var alt for denne gang! Skal få lagt ut flere ting ettersom vi kommer oss videre. Resten av gruppa har ikke lyst til å spoile noe av historien eller lignende, men jeg tror jeg har fått lagt ut såpass anonyme greier at ingen kan holde noe imot meg :P

Vi har også kjøpt domene og serverplass, men foreløpig er websiden ikke helt oppe. I løpet av uka skal det nå være her!

Inntil videre..
Simon..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar