mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Alt på en gang!

Skrevet den 10.jun.2009  i den gamle powerbloggen  

Jess.. Da var jeg tilbake igjen..
Aller først..
Vår semesteroppgave, kortfilmen Tutu, er nå ferdig!
Hele filmen ligger et par avsnitt nedover på siden.

De siste to ukene har vært surrete og merkelige. Det har gått fra daglig superstress, diverse deadlines og valg som krever gjennomtenkte, raske og beslutsomme avgjørelser, til null progam..

Det blir litt tomt på en måte :P
Uansett.. Vi hadde en lang presentasjon av vår semesteroppgave igår, så nå føler jeg meg litt ferdig med hele prosjektet. Det er deilig.

Da er det også på tide å poste filmen på teh internet!
Her er den! Websiden er foreløpig halvveis, men jeg lover å fikse den så snart tiden jeg orker å se på det igjen..
Jess.. Så dette er nå resultatet av ti måneder med hardt arbeid.

poweredit: Hmm.. Det ser ut til at fullscreen ikke funker her hjemme. Her er i alle fall vimeo-link!  http://www.vimeo.com/5056778



Ellers har jeg litt småsnæks fra ukene som var.
Jeg har prøvd å komme igang med diverse prosjekter for å bygge opp en bedre portefølje for å komme litt tilbake i arbeidsflyten igjen.
Jeg har starta på en ny karakter. Usikker på navn enda, men han skal være en relativt vanelig fyr i en middelaldersk setting. Jeg har lyst til å lage en figur som har personlighet osv. osv. osv. , men som ikke er helt over the top designmessig.

Highpoly er mer eller mindre ferdig nå (jobba litt videre med sømmer og hår). Satt oppe til klokka 12 igår med retopologisering. Ferdig med alt utenom hender og ansikt.
Jeg prøver meg på en ny workflow som er mer avhengig av Zbrush. Så langt funker det :P



Jeg hadde også en tanke om at det ville ha vært kult med et "gif-portrett". Etter noen tester, virker det mer som om det gir en ekstra følelse av galskap.
Det er forøvrig slik jeg ser ut denne uken..




Og ellers har jeg siste bunken med skisser. Det var noen tunge presentasjoner de siste dagene, så da ble det litt ekstra tegning!





Jess...
Så nå jobber jeg med å sette sammen en webside og å sende ut jobbsøknader her og der!
Jeg tipper jeg farer til Oslo nå mot slutten av måneden. Det blir jo relativt spennende..

Men jeg rekker forhåpentligvis å skrive no' mer om det innen en ukes tid eller noe

Inntil videre..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar