søndag 5. februar 2012

De eldre innlegg: Kort og kul oppdatering!

Skrevet den 25.apr.2008  i den gamle powerbloggen

Okei! Siste dag i uka. Kult.
(Er klar over at det bare er siste dag i skoleuka, men jeg gadd ikke skrive noe annet siden det hørtes mye tøffere ut at det var siste dag i uka idag).

Igår kveld klarte jeg akkurat å koble sammen animasjon og input fra brukeren til min semesteroppgave. Det ble mektig tøft. Så nå beveger figuren seg når du trykker framover (evt. står stille når du ikke trykker framover lengre).

Lagde en tøff video av det, men den ble litt stor og kjedelig for utolmodige folk, så jeg velger å heller vente med å laste det opp til noe morsommere og raskere blir laget!

Forøvrig har jeg en historie! Vår kjære venn med fire armer er en utstøtt tullig fra sitt folk. Hans venner og bekjente plasserte han alene ute på en liten øy så ingen skulle bli påvirket av hans dumhet. Ettersom vår helt (fra nå av kallt Sheepman etter navnet på mayafilen!) er litt dum, tar han seg til takke med sin skjebne ute på øya. Etter å ha levd der ordentlig lenge (som i et år eller noe!!!) er det tilfeldigvis en stor og ondskapsfull båt som stopper ute ved øya. Sheepman, dum som han er, blir fristet av sin nysgjerrighet og går inn i båten som er full av...... ONDE DVERGER!!!!

Yeah... Historien blir kanskje forandret...

uansett! Her er ny skisse til en båt (den er veldig stor, egentlig):

dvergebaat

Lowpoly er ferdig og uv-mappa. blir litt Zbrush og litt annet funky stuff for å fikse no' kule detaljer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar