mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Påskeferie og ellers fri

Skrevet den 11.apr.2009  i den gamle powerbloggen  

Tjohei!

Ja, nå er det påske og ellers ferie og avslapningstid. Den siste uka har det blitt lite med 3d og konstruktivt arbeid generelt, men det får så være.

De to ukene før påskeferien var jeg utplassert på Funcom, og det var passe spennende saker! Massevis av spennende inntrykk og interessante folk. Ehm.. Ja, jeg skrev vel under en sånn kontrakt om at jeg ikke skulle si no' særlig om det de holdt på med der, men moro var det nå i alle fall!

Kan nevne at jeg gikk den første uka uten no' særlig søvn (jeg var nok en smule nervøs i forkant).. Det var ikke fullt så festlig, og det har vel vært noe av grunnen til ellers lite arbeid og bloggposting på kveldstid...

Uansett.. I forkant av mitt besøk på Funcom, prøvde jeg å øve meg på den arbeidsmetoden jeg forestilte meg at de brukte der (noe som i ettertid viste seg å være både feil og tungvindt). Det ble nå å modellere no' armour i 3ds max uten å ty til no' sculpting eller lignende for å få det til å komme på plass.
Nå endte det opp med at jeg tok meg et par timer til å sculpte meg en kropp å ha inni og et lite skjørt for å gjøre det hele bittelitt mindre vulgært, men all armor er nærmest urørt i zbrush (bittelitt move-tool for å få det til å ligge ordentlig rundt).
Tok vel en 3-4 ikke så alt for sene kvelder.



(hendene og føttene er forøvrig forferdelige, men de var sculptet ut av en dårlig subdividet boks, så jeg orker ikke tulle no' mer på det)

Nå nylig har jeg tegnet no'n små skisser av no' karakterer som kunne ha vært festlig å jobbe med som et siderprosjekt (om jeg får no' ekstra tid :P). Jeg har også lyst til å få litt mer orden på å bearbeide skisser i photoshop, så det passet jo bra :)



(æsj.. Den lightbox-saken er teit.. Fullsize her --> http://tinypic.com/view.php?pic=2wlxcmq&s=5)

Også aller sist tenkte jeg å lage en kjapp modell av en svart og noe stilisert ape med no' lett rustning. Tenkte å prøve meg på å bake inn all shading i tekstur og å holde det lavoppløst og lowpoly :-)



Ukei.. Så ellers er jeg forkjøla og litt omtåket. Tror riktignok det blir borte med tiden..

Jau...

Inntil videre..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar