mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Tilbake fra graven!

Skrevet den 20.sep.2009 i den gamle powerbloggen  

Wuhu..
Siden sist har jeg vel vært verdens dårligste til å oppdatere bloggen, men jeg har hatt alibi så det holder! Jobbinga tar mesteparten av hverdagen, og da er det jo hyggelig å kunne bruke helger og noen ettermiddager til å møte gamle kjenninger istedet for å fyke hjem til mer jobbing.. Nok om det!

Jeg tenkte å komme igang med et aldri så lite prosjekt som jeg kan jobbe med fremover. Planen er å bygge opp en kort sekvens på kanskje tyve sekunder med en enkel handling. Handlingen i dette tilfellet er at en tykk mann skyter roboter med gatling gun. Hee hee.. Nei, men jeg tenkte at nå som jeg har jobb og greier, slipper jeg kanskje å måtte lage så meget symbolske og kunsteriske prosjekter for porteføljen, så da lager jeg istedet noe jeg synes er gøy :-D

I og med at det blir lite tid fremover til personlige prosjekter, setter jeg meg som mål å bli ferdig en gang utpå nyåret (eller finne på noe annet til den tid).

Foreløpig jobber jeg med storyboards og karakterdesign (samt å overbevise meg selv om at handlingen ikke er for teit).
Jeg tenkte å holde folk og fe oppdatert her.. Så får jeg både øvd meg med et eget prosjekt og holdt bloggen i live samtidig! Hey!

Nok tekst..

Først ut er foreløpig karakterdesign på robotene som angriper vår velbygde protagonist!


Så har vi noen tidlige skisser på mulig utseende til vår helt. Jeg vil ha en sånn kul sveis som ligner på han pip-boy-fyren fra Fallout, men så var det litt kult å blande det litt med sånn manga-hår-ting. Vi får se hvor det ender hen!


Og til sist er første side av storyboardet! Det ligger på 14-15 shots foreløpig. Jeg skal gå igjennom en gang eller to å forfine det litt! Så får man se hvordan det blir seende ut når jeg får hivd meg på en animatic. Jeg tenkte forøvrig å kalle prosjektet for bullet boy. Det viste seg at det var både en plate og en film med samme navn, så det har blitt degradert til en arbeidstittel!





Jauda.. Så nå får jeg sikkert ikke jobba no' på det her før neste helg, men jeg er i alle fall igang igjen!
Gøy..

Inntil videre..
Simon


PS: av en eller annen grunn synes jeg det her var meget festlig http://medievalpokemonftw.ytmnd.com/ (The beast of the pocket.. Hee hee!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar