søndag 5. februar 2012

De eldre innlegg: En drue

Skrevet den 13.jul.2008  i den gamle powerbloggen

Her er, som nevnt i tittelen, druer:

seedlessgrape

I tillegg er jeg ferdig med highpoly på Lord Keci og hans bukk. Her er bildene!




Har fiksa småting på normalmappet (slik som mye kulere sko), men det synes da ikke her.. Burde kanskje ha fiksa noe hår på den bukken, men det blir i så fall gjort i ettertid med planes & alpha-maps. Her er en turntable fra den normalmappa lowpolyversjonen av Lord Keci.
http://www.dump.no/files/d7af7aadfd00/LordKeciTurntable01.avi (jeg beklager forøvrig for å bare legge ut kjipe .AVI-filer.. Det skal ordne seg så snart skolen starter igjen!)

Har også starta på et lite sideprosjekt som går ut på å lage hodet til en bestemt person (det blir da min kjære Anette hvis hode jeg har sett på og studert ganske nøye :P). Morsom øvelse, men ganske krevende for å få det riktig. Foreløpig er jeg ferdig med basemesh og tidlig sculpt på hodet. Det ser ut til å gå riktig vei..

Uten øyenbryn & hår blir alle ansikter creepy uansett, men det er da fortsatt veldig work in progress osv osv osv..
Fant forresten en smart og enkel måte å ta referansebilder på med fotokamera der bildet fra siden matcher 99% med bildet forifra. Moro..
Uansett.. Her er hodet så langt.


Ninjaedit: Ser nå at det ikke er helt nyeste versjon. Jeg har fiksa en N-loop som bølla litt til til venstre over øyet.. Dette er den siste sculpten, da. Den nyere versjonen (med hode & øre) har ikke blitt sculpta enda.

For å utøve god nettvett, vil jeg ikke legge ut referansebildet på internett, men det ligner egentlig ganske mye! (ja, så da kan dere bare forestille dere hvordan det ser ut!)

Oh well.. Inntil videre..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar