mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Noen småtegninger og 3d-stæsj!

Skrevet den 22.jun.2009  i den gamle powerbloggen  

Hei ho!
Siden sist har jeg halvveis flyttet til Oslo, vandret gatelangs i timesvis og funnet ut at det er meget behagelig å ligge i sofaen med wacom-brett på fanget og laptop på bordet.

Derfor flere tegninger!





Jeg var litt smålei av Photoshop på et tidspunkt, så jeg tenkte å sitte litt med Zbrush (and so I did!)
Laget ut av en enkel chain zspheres på halvannen times tid.



Okei.. Jeg jobba forøvrig littebittegranne mer med han ene karakteren den siste uka som var. Fikk lagd lowpoly og startet på teksturer. Jeg så vel i ettertid at både sculptinga og tekstureringa ble sånn 50% mislykket, men bakinga av normalmap og andre maps (å bake ut lys i tillegg til occlusion gjorde tekstureringen enda morsommere :P). Slik ser lowpoly-versjonen ut nå! Som du ser, er nesten alle highpoly-detaljene bevart. Normalmappet ble her baket ut i Maya. Render fra viewporten i 3ds Max (med realtime depth of field.. OoOooOo)

Superpowermegaedit: Modellen ligger på 3200 faces (husker ikke antall tris) og bruker en 1024x2048 tekstur (som ikke vises her!)



Okei! Da får det være nok!

Inntil videre..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar