søndag 5. februar 2012

De eldre innlegg: Ny figur igjen! (etter et relativt mislykket riggeforsøk)

Skrevet den 27.jun.2008  i den gamle powerbloggen


Okei! Så å rigge den Yeti-figuren med seamless ik/fk-switch på armene gikk meg på nervene. Endte opp med at det bare ble vanlig ik/fk-switch og at jeg ikke gadd å skinne den. Så.. Ja.. For å få opp humøret går jeg heller løs på en ny figur!

Denne gangen blir det rustning med fyr inni. Føler for det første, at man ikke kan ha en portefølje uten en ridder (eller tilsvarende kul middelalder-aktig-overkul-mordmaskin), men det er også en morsom øvelse når det kommer til teksturering. Føler ikke jeg har metallteksturer helt i boks enda, så nå blir det en figur som har nok metall på seg til å gi meg en real utfordring på tekstureringsfronten..

Så.. Basemesh (uten å ha tweaka for mye på alle store former for å få den helt riktig) er modellert og uv-mappa ferdig (jeg var ordentlig flink til å pakke uv'en denne gangen :D)

Her er den foreløpige utgaven.. Jeg legger bare inn halve figuren for så å speile de delene som skal være helt like (skulderplater, støvel etc. etc. etc.).. Bare så ingen tror jeg lager en fyr i enbeint rustning (selv om det hadde vært litt kult.. hmmm...)




Tenkte forøvrig å legge ut figuren som Ztool.. Så om noen vil se nærmere eller prøve seg på lowpoly-sculpting uten å bekymre seg om teit uv --> http://www.dump.no/files/b3c4adee6623/Armor.ZTL

Jau.. Også har jeg forresten bestilt 60cm høy anatomifigur. Yay.. Den er visstnok ikke på lager før i august, men det klaffer jo bra med skolestart :)

Moro blir det..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar