mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Opplukking av restene..

 Skrevet den 17.mai.2008  i den gamle powerbloggen 

Okai, så siste post ble vel laget for fire måneder siden eller noe slikt?
Kort recap siden da:

Jeg jobber fortsatt på Gimpville og trives godt!
Jeg har tegnet og jobbet mye..
Jeg har lagt Bullet Boy på hylla foreløpig (selvom jeg har kommet ganske godt igang med en barsk hardsurface-modell av roboten!)
Jeg har endelig fått brukt min fløyelsblåe dress (i passende situasjon, mind you)
Jeg har mer eller mindre bare spist mikrobølgeovn-mat eller mat fra jobben
Også har jeg endelig begynt å få gjort no' fornuftig med Cintiqen her i heimen.

Det bør være alt den nye av sånne generelle ting..
I det siste har jeg gått veldig mye i pluss generelt sett, så jeg tenkte det må være tid til å få fart på bloggen igjen. Nå vitner statistikken om at folk flest har forlatt siden (med god grunn!), så vi får nå se om jeg bare skriver til meg selv her.. Nok om det!

Først:
Tutu-filmen fikk akkurat sølv i Visuelt-utdelingen nå for en uke siden (www.visuelt.org og www.visuelt.org/vinnere/2010/moving-image/studentarbeid/). Det er meget gøy å få respons og annerkjennelse såpass lenge etterpå, og det reflektive diplomet var også ganske kult :)
Her er beviset:


Så:
Jeg har hoppa på et prosjekt startet av min tidligere klassekamerat Steinar Husby (www.h3da.no). Prosjektet går ut på å lage spill med Unity3d. I denne runden er det et vikingspill ved navn Grymleif. Jeg skal da jobbe litt med props og karakterer, samt muligens no' concept artish greier etterhvert.. Har fått ferdig en figur i løpet av et par helger nå, så jeg tenkte å poste all progress på det her! Jeg har måttet finne no'n nye workflows ettersom jobben sjeldent har gitt meg mer enn 10 timer til søvn og fritid i døgnet de siste ukene.

Først konsept!
Det skulle da være en "thug'ish" vakt!


Et detail shot fra sculptinga. Fant et par snarveier som gjorde at all sculpting var unnagjort på en 6-8 timer! Basen var en superblocky versjon med helt basic edgeflow og ingen detaljer.


Så en turntable av lowpolymodellen. Endte på 3900 tris og 1x1024x1024 map for color, specular og normals.
(turntablen er egentlig realtime, men er her compa sammen i photoshop ettersom teite Maya viewporten ikke klarer fresnel shading samtidig som man har teksturer).


Og til slutt har jeg fått laga no' equipment til fyren han kan bruke.. 100% hand painted!


Så nå.. Det er vel der jeg ligger ann med det..

Kan vel nevnes at jeg har fått laga no'n reklamefilmer på jobben også. Har ikke helt forhørt meg hva som kan legges ut og slikt, men jeg satser vel at det går greit å linke til det som jobben har lagt ut for offentligheten selv :)

Den her tok jeg over fra en freelancer som var på Gimpville helt i begynnelsen. Forutenom det grunnleggende av animasjonen og karakterene har jeg gjort alt, tror jeg..
http://www.storedyret.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=2975&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Det her var en illustrasjon jeg jobbet med en del før jul.
http://www.storedyret.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=2990&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Også gjorde jeg vel all vfx på den her.. En del mattepainting av snø og slikt i bakgrunnen..
http://www.storedyret.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=2813

Ellers jobbes det jo med nye ting som forhåpentligvis kan vises til en eller annen gang i fremtiden :)

Så det, ja.. Da gjenstår det bare å se om jeg får vedlikeholdt bloggen i fremtiden. Vi får håpe!
Her er et bilde av meg på motorsykkel for alle tvilende:





Inntil videre...
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar