søndag 5. februar 2012

De eldre innlegg: Nye figurer og litt datatrøbbel

Skrevet den 28.jul.2008  i den gamle powerbloggen

Okei. Så nå har det vært lenge siden siste oppdatering. Mye av tiden har gått med på irritasjon over bukke-hår, men mye tid har også gått til å jobbe med andre prosjekter (og litt tid har gått til å være ute..)

Min søster, Kaia, driver alltid å tegner i en eller annen tegnebok. Mitt nye prosjekt går ut på å lage no'n av disse karakterene i 3d (i og med at det er ganske kul stil osv. osv.). Foreløpig går det ganske greit. Jeg har laget 3 stk. til nå. Det er forøvrig lowpoly-figurer med lavoppløste teksturer (1x1024x1024 per figur).



Turntable av første figur:
http://www.dump.no/files/0164101d7a5b/ToonShadeSpin.avi

De to første er også rigga med ik/fk-switch på både armer og bein, og med muligheten til ik/fk-matching (det funker mye dårligere på den første). Så starter jeg nok på tredjemann i løpet av kvelden..

Forøvrig har jeg kommet videre på Lord Keci og hans bukk. Jeg prøvde først å gå for no' sculpta hår i Zbrush, men det viste seg å se ut som sånne plastikk-dyr du får kjøpt i lekebutikken.. Uff! Løsningen ble igjen planes, men denne gangen funka det hakket bedre.. Fant ut etterhvert at det er ganske livsviktig at teksturen på planene gikk i riktig retning. Her er et bilde som illustrerer!
http://www.dump.no/files/0164101d7a5b/RetningAvHaarPlanes.jpg
(stort bilde.. Det funka mye bedre å legge link)

Tenkte å bruke litt av dagen idag på å få no' ordentlig presentasjon av modellen, men etter 2-3 bluescreens og umenneskelig rendertid, må jeg ta meg til takke med en testrender fra helga..



Her er forøvrig en turntable av Lord Keci med teksturene på plass..
http://www.dump.no/files/0164101d7a5b/KeciSpin.avi

Og her er en tilsvarende turntable av bukken (uten teksturene av salen på plass)..
http://www.dump.no/files/0164101d7a5b/GoatSpin.avi

Hmm.. Så.. Det er det jeg har fått jobba med siste uka. Jeg har ikke fått starta på no' spennende XNA-prosjekt enda, men jeg tenkte å begi meg ut på det snarest.. Skal også prøve å få ferdigstilt Lord Keci en god del mer og å lage mer karakterer & rigger til det andre prosjektet.. Puh! Satser på å få nok og gjøre..

Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar