mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Hybridpennen! Simons fantastiske forretningside..

Skrevet den 08.aug.2009  i den gamle powerbloggen  

Okei.. Jeg er enten overtrøtt eller genial!

La oss forholde oss til følgende fakta:
1. Jeg tegner ofte med blyant eller kulepenn fordi det er enkelt, avslappende og fordi jeg kan lene hodet på den ene armen min mens jeg tegner med den andre (en meget avslappende posisjon).

2. Jeg har veldig lyst til å få mer øvelse og erfaring med digitalt tegnebrett og photoshop, men jeg får ikke holdt konsentrasjonen på samme måte som når jeg tegner tradisjonelt (særlig fordi det liksom ikke er like avslappende å hele tiden måtte holde hodet hevet og øynene på skjermen).

3. Jeg har ikke råd til Cintiq eller noe erfaring med pensler og andre relativt klumpete tegneinstrumenter.

Løsning:
Hybridpennen!
Å tegne tradisjonelt og digitalt kan gjøres på en og samme tid! Hvorfor øve seg i èn ting når en kan øve seg i to? Her er et bilde som demonstrerer min nye, fantastiske prototype.

exahp

Ja, som dere ser, har jeg kombinert en kulepenn med Wacom-pennen med to velplasserte strikker. Hemmeligheten er at når man bruker Wacom-pennen vil man også kunne tegne med kulepennen på hvilket materiale som måtte befinne seg under pennens spiss. Du kan nå få trening i den klumpete og uhendige Wacom-pennen uten å måtte forholde deg til digital tegning der man hele tiden må ha øynene på skjermen istedet for på det man faktisk tegner på!

Jeg har også teipet fast et A4-ark til min Wacom A5 Wide. Dermed kan jeg, med min nye hybridpenn, tegne digitalt og tradisjonelt samtidig! Ikke minst får man følelsen av å faktisk tegne på papir. Fantastisk! (her er et bilde av det for å gi det litt mer vitenskapelig tyngde)

exbwp


Det bør nevnes at Wacom-pennen ikke har spesielt godt av noe av dette, og at den er relativt dyr å kjøpe separat.. Consider yourself warned!

Jeg har forøvrig stara å jobbe hos... Gimpville! Ta-da!
Ferdig med første uka akkurat idag.

Err.. Ja.. Jeg bør få lagt meg før jeg finner på noe mer dumt å skrive

Inntil videre..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar