mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Nytt år og litt gamle ting som ville blitt teit å poste senere..

Skrevet den 09.jan.2009  i den gamle powerbloggen  

Jauda.. Nå er nyåret her!
Spennende..
Vi er i full gang med semesteroppgave-prosjektet igjen, så det innebærer lange dager og lite personlige prosjekter!
Jeg kom meg littegranne videre med environment i jula, men det går nok med sneglefart nå fremover. Jeg fikk øvd meg en del med retopology-verktøyet i Zbrush og Roadkill-unwrappingsprogrammet (som forøvrig ga meg større problemer senere).
Er ferdig med lowpoly, highpoly og unwrapping nå, så bare baking og teksturering gjenstår, men bakinga av normal maps har vært passe teit.





Yey! Forøvrig har vi nå kommet inn i produksjonsfasen av semesteroppgaven, så det innebærer modellering hele dagen! Yey!
Har et par modeller som nå kan vises!

Først: En fantastisk fruktkurv... MmmmMm..


Også et par modeller fra før jul. Kakestykket kommer mest sannsynlig ikke til å bli brukt.


Også aller sist satt jeg sammen en minibildetutorial av å bake ut occlusionmap og å sette sammen i photoshop til det ultimate utgangspunktet for en tekstur.



Jess jess...
Også fikk jeg et bilde av vår venn Nicolai igår....
omfg monkey nips2

En smule ufint, men ganske fengende likevel..

Inntil videre...
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar