mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Tegning til sent på kveld!

Skrevet den 27.mai.2010 i den gamle powerbloggen  

Hepp!

Ikke fullt så lenge siden sist som forrige gang, men mye å vise til likevel! Siden sist har det vært mye tegning på meg da jeg har tatt på meg å bidra med konsepttegninger av environments til Grymleif-prosjektet (som er det spillprosjektet fra forrige post). Det er nå gøy. Denne gangen har det til og med blitt litt farger her og der! Det har også blitt sent. Det har ikke blitt noe mindre jobb siden sist, så jeg har vel tatt noen timer ut av natten hver kveld for å få ferdig det meste. Får ta igjen det tapte av søvn til sommeren.

Foreløpig har det mest vært mer fokus på farger og generell stemning for å finne ut litt hvilken verden det her er i. Ettersom vi begynner å komme nærmere kan jeg nok lage mer spesifikke konsepttegninger av enkelte ting.
Her er bildene så langt









   







Så der!
Hadde en barsk gif-breakdown av det første bildet også (om noen på noe vis skulle være interessert!). Den er her:



Kuli kuli. Det kan også nevnes at samtlige av bildene var passert på en haug med thumbnails jeg tegna da jeg var på bryllup i Hardanger for et par uker siden (og det er det som er å si om den saken!). Her er alle thumbnails som ikke så så helt halvgæ'rne ut i en gif som viser før og etter kjappe korreksjoner i Photoshop!



I virkeligheten var vel de her rundt 3-4 cm i bredden.
Her er forøvrig alle some ble tegna i løpet av turen.. Hvis det er av interesse for noen!


Ellers har jeg dristet meg til å lage litt karakteranimasjon! Merker at jeg er litt smårusten på den fronten, men det må jo gjøres.. Det er da den hyggelige vakten fra tidligere post som har fått litt bevegelse på seg..



Idle-animasjonen var den eneste som ikke ble for crazy med både skinning og animasjon.. Så det er den eneste som blir postet!

Jepp jepp.. Så da skal det lages nye konsepttegninger av både folk og miljøer. Det skal også muligens soves litt før jeg må på jobb igjen om en 6 timers tid :)

Inntil videre...
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar