mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Simons sommerspillprosjekt!

Skrevet den 20.aug.2010  i den gamle powerbloggen  

Okai, jeg hadde jo et hyggelig lite spillprosjekt gående i sommer. Det stranda litt da maskinen streika fullstendig midt i sommerferien, men det hadde nå blitt gjort litt inntil da!

Først ut: Det var et point n' click-adventure-spill-ting som ble kjørt i Unity-eniginen (hadde et lite håp om å få det optimalisert nok til å kjøres i browser). Spillet handlet i stor grad om en fyr som må redde sin nidtriste (og kakeløse) bursdag ved å bake en bursdagskake til seg selv med ingredienser funnet inni andre menneskers sinn.. Jeg tror det kunne ha blitt kjempetøft! :)

Rett før maskinen kræsja fullstendig jobba jeg med konsepttegninger til en åpningssekvens som foregikk i et tilbakeblikk til vår hovedpersons bursdag da han var barn.
Først noen forskjellige alternative environments! Hepp!

Highres link! http://i37.tinypic.com/s64vtg.jpg

Fikk såvidt starta på konsepttegninger av props og stæsj.

Highres! http://i36.tinypic.com/2rgf5fb.jpg

Min søster var også med på prosjektet! Hun satt i stor grad med å skrive scener og slikt. Mot slutten fikk hun starta med litt konsepttegninger på karakterer! Jeg viser frem et par av dem her!



Så det var nå det meste vi fikk gjort før alt gikk rett vest! Prosjektet er fortsatt intakt, men å starte på det nå igjen når skole og jobb er igang, er nok litt overambisiøst om vi vil ha det ferdig innen fem år eller så! Så det er nå lagt på is i denne runden.. Fikk nå forfrisket mine C#-skills om ikke annet! :D

Inntil videre..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar