søndag 12. februar 2012

De eldre innlegg: Skummel halloween & ferdig animasjonoppgave (puh..!)

Skrevet den 31.okt.2008  i den gamle powerbloggen  

Jepp! Ny post, nye rendre og masse ekstra stuff (i alle fall litt..)
Denne uka har gått med til å jobbe masse med skisser og ideer rundt vår semesteroppgave. Det begynner å komme seg etterhvert. I håp om at lærer Thomas snart skal hjelpe oss med mySQL-server så vi får opp en nettside, har jeg ikke lagt ut noe concept art enda (og kommer ikke til å gjøre det før siden kommer seg på beina).

Men nok om det!
Vår animasjonsfilm, "Size Matters", hadde premiere i klasserommet idag. Det ble stor applaus og masse moro. Det er da en to ukers animasjonsoppgave med temaet "A møter B". I og med at vi var fire på en gruppe, tenkte vi å øke persongalleriet litt (uten å lage no' særlig ekstra). Vi hadde en meget heftig preproduksjon, så vi hadde klart et storyboard. Slik så det ut!



And now! Filmen selv..



Jowza!
Vi tok for oss en scene hver. Einar hadde første scenen, Nicolai hadde den andre, Bjarte den tredje og meg, Simon, den fjerde. Yeh!

Forøvrig tok jeg hånd om all comping og rendering.. Det var vel det første fornuftige etterarbeidet jeg har gjort i Fusion. Det begynner å bli litt mer forståelig :P

Uansett.. Har også kommet lengre på mitt personlige prosjekt!
Det er da en lich-aktig, prestelignende skapning av det udøde slaget (det passa jo så bra i forbindelse med Halloween og alt, da!). Har først en turntable av en posa testsculpt

Image and video hosting by TinyPic
PS: Han kan fly...

Starta på den ordentlige sculpten idag etter litt morsom UV-mapping...
Så langt ser det ut til å gå bra!

(Uff, den ser farlig mye teitere ut i bind pose)

Ooooog en wire!


Flowen i nakken og i skulderpartiet er ganske bra ødelagt, men jeg gidder ikke gjøre noe med det så lenge det funker :)

Til slutt var det halloweenkonkurranse idag for begge 3D-linjene!
Ble ikke sånn alt for mye tid, men jeg rakk såvidt å slenge opp et par bidrag!
evilpumpkin brre

Yeah!
Av hensyn til vår hengivne lærer Odd, velger jeg å ikke poste bidrag nummer 2 som inkluderer han og hans kule sveis (creds til deg!). Vi vil jo ikke utøve dårlig nettvett, vel?

Anyways.. Det var alt for idag.. Nu er det heim til Vault 101

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar