søndag 5. februar 2012

De eldre innlegg: Miniferie & rette streker..

 Skrevet den 15.aug.2008  i den gamle powerbloggen
 
Jowza! Så har jeg kommet meg hem fra en liten miniferie i Trondheim. Min kjæreste skal gå der oppe på fotofagskolen de to neste årene, så da fikk vi oss en hyggelig biltur sammen med flyttelasset... Men nå er jeg hjemme igjen! I den siste tiden har jeg jobba med den nye figuren, Tio Toro! Moro med et litt større karakterprosjekt nå på slutten av sommeren. Så nå begynner jeg å bli ferdig et ganske fullstappa normal map på modellen. Det ser slik ut i realtime:
http://www.dump.no/files/ed0fbff46012/TioToroGIFSpin.gif

Jeg har også funnet meg en framgangsmåte for å lage gif-turntables som egner seg godt til web.
Slenger med et bilde som forklaring..



Ye..! Også får vi med et bilde av modellen fra Zbrush også..



Har forøvrig jobbet mye med normalmap-workflowen i Maya i det siste (litt for lett bli avhengig av Zbrush :P)
Her er no' bakommateriale fra den tiden..


Hmm.. Så det burde være alt jeg har gjort hittil..
Ja, jeg har plutselig blitt mye bedre til å tegne rette streker, da :-)
Bare så det er forklart.. Det blir sikkert veldig nyttig i fremtiden..

Inntil videre.. Simon..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar