søndag 5. februar 2012

De eldre innlegg: Litt syk, men ingen fare!

Skrevet den 02.jul.2008  i den gamle powerbloggen 

Ja, jeg har blitt syk nå. Det er bra trist.. I natt sov jeg rundt 3 timer, men jeg tror jeg er på bedringens vei! Puh!

Så.. Nok personlig. Jeg har jobba med en highpoly-versjon av min tidligere figur samtidig som jeg har prøvd meg litt fram med teksturer (på metallet, ikke kroppen, mind you!). Midt i prossessen fant jeg ut at man skal være ganske bra stø på handa i Zbrush for å kunne lage uorgansike saker. Så etter jeg sier meg ferdig med denne figuren, burde jeg nok øve meg litt i highpoly-modellering utenfor Zbrush.

Foreløpig ser figuren sånn her ut
armorspin201

(Note to self: burde legge ut mindre og mindre bilder hver gang så de stygge detaljene blir skjult :D)

Også har jeg selvfølgelig en liten turntable
http://www.dump.no/files/1fef89400af6/ArmorSpin2.avi (6mb)
Endra litt på fargene her i og med at jeg ikke synes originalen så dyster nok ut :P

På tross av at jeg ikke liker figuren helt så langt, så ble jeg ganske fornøyd med de mer organiske delene av highpoly-sculpten. Her er screenshot. (brukte forøvrig rundt 15 subtools)
rustningsculpt

Okei. Vel.. Ja.
Det var alt for denne gang.

PS: http://bishopsporblem.ytmnd.com/

Poweredit:
Virker som om 3d har en positiv virkning på min fysiske helse (merkelig nok). På tross av mangel på søvn og ellers relativt dårlig form resten av dagen, skulle jeg gjerne jobba en åtte timer til før jeg lukker øynene.. Uansett..
Her er foreløpig update på modellen. Fikk til å bruke nVidias Photoshop-plugin for å generere normal maps ut av ting man kan tegne. Artig og brukbart :)
rustningupdate
Masse småfiksings som må til, men det har jeg morgenen på! God natt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar