søndag 12. februar 2012

De eldre innlegg: Øvelse og environment!

Skrevet den 25.nov.2008  i den gamle powerbloggen  

Jowza jowza!
Jeg har ikke fått jobba no' særlig i helga som var, men det ble da tid til et par småting..
Jeg satt først en liten stund med Zbrush.. Det er lenge siden det har vært no' særlig hode-sculpting på meg, så jeg tenkte å komme litt igang igjen ved å ta en kjapp sculpt da jeg hadde tid!
Slik ble nå den! (den var forøvrig bygd opp av zspheres)

hodev2

Også en kjapp photoshop-comp av en tidligere versjon..



Ellers tenkte jeg å sette meg inn i dette her med photosourcing i tekstureringsfasen.. En liten, men lærerik øvelse ble også gjort i den sammenheng! Det ble til at jeg prøvde å lage tekstur til no' bølgeblikk både med og uten photosourcing.. (det er forøvrig brukt color-, spec- og normal-maps)



Yee.. Uansett..
Det virker som om photosourcing og environments er sakene folk driver med på forum nå om dagen, så jeg tenkte jeg kanskje kunne prøve meg på noe sånt til neste personlige prosjekt!
Så langt har jeg blokka og skissa litt..
I første runde tenker jeg å prøve på en gang ned en trapp.. Typisk undergrunnsbane-vedlikehold-gang eller noe sånt..





Nå skal det sies at vi akkurat starta på et samarbeidsprosjekt med TV-produksjonslinja på skolen.. I tillegg har vi egentlig ikke mer tid til animatic nå (på tross av at ingen i klassen er i nærheten av å bli ferdige innen den nærmeste fremtid), så sjangsene for at samtlige personlige prosjekter må skyves til side er store..

Jau jau.. Men det får holde for denne gang!
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar