søndag 5. februar 2012

De eldre innlegg: Semesteroppgaven ser lysere ut!

 Skrevet den 06.mai.2008  i den gamle powerbloggen

Ja, det er sant som det er sagt! Semesteroppgaven min ser nå, helt bokstavelig talt, litt lysere ut. Noe av det kommer kanskje av at jeg har fått lagt inn Deferred Shading som dermed gir meg muligheten haugevis med lys uten å belaste datamaskinen alt for kraftig. Yey!

Følte meg egentlig litt lumpen i og med at jeg ikke har lagt ut noe på bloggen på snart en ukes tid (Huff!). Derfor kommer et raskt screenshot fra den nye og forbedrede semesteroppgaven!

Behold...!

screengrab

Raskt bilde inni et skummelt sted. Er nå mer eller mindre ferdig med lyssetting- og animasjonsprogrammering. Da er det bare moro igjen! Før det blir noen massive og superkule nye effekter, skal jeg lage en del småting som binder hele oppgaven sammen (slik som noen flere og mye kulere brett!). Hadde en ufattelig tøff video der figuren løper rundt og sånn.. Det er ren kulhet, men jeg er ingen magiker med eksportering av video.. Så det tar enda litt tid før jeg kan få lasta opp noe av brukbar størrelse..

Er også planer om noen menyer og no' pre-rendra mellomsekvenser, men foreløpig er det for tidlig å si noen ting!!!!

Inntil videre..
Simon

PS: http://templeofdance.ytmnd.com/

PPS: http://therewillbeconnery.ytmnd.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar