mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: Nyttår og alt som hendte i mellomtiden

Skrevet den 03.jan.2011  i den gamle powerbloggen  

Jeg tenkte jeg skulle lage en desemberpost for å skryte av min tøffe bart og muligens no' prosjekter eller ting jeg hadde lagd. Senere ble det til en julepost for å ønske god jul og vise frem mer ting. Nå virker det som om det har blitt til en nyttårspost. Av en eller annen grunn har jeg ikke fått meg til å legge ut no' særlig i det siste. Har ikke gjort så allverdens mye interessant i det siste, men ikke så mye mindre enn vanlig heller.
Okai, jeg starter med tidlig desember!
Jeg lagde en ganske tøff gif-fil av min movember-bart.

Hepp!
Så, videre starta jeg opp et lite prosjekt med no'n venner fra Idefagskolen. Denne gang var det no' rpg-spillprosjekt. Vi gjorde bare litt konseptarbeid og tenking rundt det, men det var nå et påskudd for å kunne tegne litt ekstra! Fikk til og med sneket inn no' gameplay mockup-ideskisse til slutt! Uhm, temaet ble etterhvert no' nordiske fantasygreier. Vet ikke helt hvordan det ligger an med prosjektet nu.





 

Oog helt til sist gjorde jeg en liten test i jula på no' førstepersons adventurespill (type gode gamle Myst). Altså sånn der man klikker seg fra bilde til bilde. I og med at det fort blir helt fullt med familie og program i jula gjorde jeg bare en kjapp løsning, men det funker nå bra nok! Hele greia Her er et screenshot av hvordan det ser ut i action! Link til spillbar versjon under!


Relativt fungerende spill:
http://www.simonnyhus.com/korridorTest/
(hot tip: inventory blir tilgjengelig om du holder musa på nedre del av skjermen.. Og nøkkelen ligger i boksen på veggen :P)
Så det skal nå være det! Har vært masse moro som har hendt siste måneden sånn urelatert til kreativt arbeid, men i frykt for at dette skal bli en ekte blogg, velger jeg å ikke skrive det her.
Inntil videre..
Simon

1 kommentar:

  1. Så innmari vakre landskap og steder.
    Og morsom der movemberbarten forsvinner!
    Wi wi wi!

    Hoppela fra M

    SvarSlett