mandag 13. februar 2012

De eldre innlegg: En mann med en gasstank på ryggen


Skrevet den 03.jul.2009  i den gamle powerbloggen  

Jepp. Som tittelen antyder har jeg jobbet på en figur med en tank på ryggen og ellers helt lufttett drakt! Spennende, ja! Jeg har dessverre ikke kommet på noe fint navn enda, så foreløpig heter den bare "En mann med gasstank på ryggen". Wikipedia foreslo Brookhaven og Dutiaume. Random Article er en utømmelig kilde til uendelig mange kreative løsninger.

Nok om det! Siden sist har jeg jobbet mer på highpoly-versjonen. I store trekk har det gått ut på sculpting i Zbrush. Nå sier jeg meg ferdig med highpoly'en og poster den dermed her!


(en littegranne mer hirez versjon: http://i43.tinypic.com/2vmwx0h.jpg)

Også har jeg en unormalt stor gif-turntable!
Jeg tenkte jeg skulle finne et litt finere renderoppsett for å presentere modellen. Den her er da satt sammen av tre renderlayers (beauty, fresnel og AO) og compa i After Effects (har ikke noe Fusion her.. Æsj). Polycounten er over stokk og stein. Jeg har bare tatt highrez fra Zbrush gjennom Decimation Master. Tror hele modellen ligger på rundt 315 000 polys.



Slik ser nå det ut! Skal nok prøve å lage en retopologisert lowpoly-versjon av denne så fort som mulig.

Ellers opplevde jeg første ordentlige regnskyll på sikkert en måned idag. Det hjalp en del på varmen..
Err.. Ja.. Stort mer er det ikke å si foreløpig!

Inntil videre...
Simon

PS: Så Transformers: Revenge of the fallen her om dagen. Mange av spesialeffektene grenser til magi. Resten av filmen summeres ganske greit opp her: http://www.toplessrobot.com/2009/06/bonus_robs_transformers_2_faqs.php?page=1

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar