søndag 19. februar 2012

Ny blogg, gamle ting - del 2

Ettersom det er mer å vise, blir det enda en post med gamle ting jeg burde ha posta i høsten som var. Hepp! Først ut en sjakkbrikke-hest. Eller, en egen tolkning av det. Var noen som spurte om hvordan man skulle lage en hest til en skoleoppgave, og i og med at jeg ikke visste noen konkret måte å lage den smart og raskt på, tenkte jeg å prøve ut litt selv. Var vel gjort på en time eller så, om jeg husker rett.
Hot tip: trykk escape for å stoppe gif'er. Noen ganger går jeg på litt vill speed på dem (som sett her).


 

.. Og her er en fyr tegnet ut av trass fordi visse mennesker erta meg fordi jeg bare tegna ting i brunt og oransje. You know who you are! :(




Siden sist har jeg følt jeg burde lage mer damer. Stort sett har det blitt muskelmenn tidligere, så det er jo rett og rimelig at jeg beveger meg litt utenfor min comfort zone.





  

Også har jeg mitt første forsøk med den da nye Zbrush-featuren Dynamesh! Det var ganske uvant og resultatet ble derretter. Heldigvis fikk jeg retta opp i skaden en del etterhvert :)
Tror jeg ga opp dynamesh ved steg 3 der.. Det synes egentlig.



Okai, det bør dekke det meste av småting produsert frem til nå. Har vært en del prosjekter og mye jobb i høst, men det får få sin egen post.

Inntil videre..
Simon

1 kommentar:

  1. For noen flotte og karakterfaste damer som snurrer rundt og rundt i to versjoner! Flott dette kraftige og intense uttrykket, detaljene på kroppen,
    mage, knær, føles veldig anatomisk forankra. Jeg tror på dem og er kjempeimponert!

    Morsomt også å se den fremmedarta crazy-hatt-mannen som overbeviser med lilla bånd på jakka og gule lyn i bakgrunn. Kul type!

    Og fy søren for en hest! Den sjakkbrikken er den nifseste hesten jeg har sett, Føles som om hesten snerrer!
    Et skikkelig skummelt sjakk-parti! Innmari stilig!

    SvarSlett