Skrevet den 20.aug.2010 i den gamle powerbloggen
Okai, jeg hadde jo et hyggelig lite spillprosjekt gående i sommer. Det
stranda litt da maskinen streika fullstendig midt i sommerferien, men
det hadde nå blitt gjort litt inntil da!
Først ut: Det var et
point n' click-adventure-spill-ting som ble kjørt i Unity-eniginen
(hadde et lite håp om å få det optimalisert nok til å kjøres i browser).
Spillet handlet i stor grad om en fyr som må redde sin nidtriste (og
kakeløse) bursdag ved å bake en bursdagskake til seg selv med
ingredienser funnet inni andre menneskers sinn.. Jeg tror det kunne ha
blitt kjempetøft! :)
Rett før maskinen kræsja fullstendig jobba
jeg med konsepttegninger til en åpningssekvens som foregikk i et
tilbakeblikk til vår hovedpersons bursdag da han var barn.
Først noen forskjellige alternative environments! Hepp!
Highres link! http://i37.tinypic.com/s64vtg.jpg
Fikk såvidt starta på konsepttegninger av props og stæsj.
Highres! http://i36.tinypic.com/2rgf5fb.jpg
Min
søster var også med på prosjektet! Hun satt i stor grad med å skrive
scener og slikt. Mot slutten fikk hun starta med litt konsepttegninger
på karakterer! Jeg viser frem et par av dem her!
Så
det var nå det meste vi fikk gjort før alt gikk rett vest! Prosjektet
er fortsatt intakt, men å starte på det nå igjen når skole og jobb er
igang, er nok litt overambisiøst om vi vil ha det ferdig innen fem år
eller så! Så det er nå lagt på is i denne runden.. Fikk nå forfrisket
mine C#-skills om ikke annet! :D
Inntil videre..
Simon
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar