søndag 12. februar 2012

De eldre innlegg: Konsepter og en regnskapsfører

Skrevet den 25.okt.2008  i den gamle powerbloggen   
 
Okei! Det blir ikke spesielt mye 3d for denne gang. Mesteparten av tiden har gått med til å jobbe med enten konsepttegninger til semesteroppgaven eller animering til animasjonsoppgaven vi har fått oss nå.. Jauda.. Jeg har likevel tenkt til å dra igang noen små personlige prosjekter. Føler det er de prosjektene jeg lærer mest av uansett.

Halloween er jo rett rundt hjørnet og alt, så jeg tenkte at det kanskje fikk være et påskudd til å lage en ordentlig organisk ,zombieaktig karakterer :-) Foreløpig har jeg bare fått på plass noe konsept og basemesh, men det virker som om det går riktig vei!

Slik ser nå skissene ut så langt..


Litt drodling på stuebordet


Jauda.. Så det tar nok sikkert litt lengre tid enn vanlig, men jeg skal nå prøve å få laget en ferdig figur på et eller annet tidspunkt.

Forøvrig hadde jeg også et tidligere utkast til samme figur.. Utgangspunktet var å lage en form for Lich (les: udød magiker eller lignende)



Jeg synes den ble seende ut som en udød regnskapsfører..
Starta riktignok på modellen (den ble også ferdig uv-mappa). Den ligger på 2601 tris..
Slik ble den seende ut!

Image and video hosting by TinyPic




Jauda..
Så til slutt har jeg et bilde fra vår animasjonsoppgave.. Den blir heftig!

wipanimasjonsoppgave

Yey!
Skal prøve å få oppdatert med noe mer spennende snarest!

Inntil videre...
Simon

PS: Leif Olav fant en ordentlig tøff tutorial som han ikke har postet på sin blogg enda (hihihi)
http://www.cgchain.com/Fund_P1.php

http://spyglass.ytmnd.com/
(den siste er ikke en tutorial, men den er ganske festlig likevel!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar