søndag 5. februar 2012

De eldre innlegg: Hmm.. Okei! Mer nytt!

Skrevet den 07.jul.2008  i den gamle powerbloggen



Ja, nå ble jeg akkurat ferdig med å rigge rustningen jeg laget for litt siden. Har også en turntable på den med relativt ferdige teksturer. Litt mangler på teksturen på baksiden, men her er den: http://www.dump.no/files/4e5f479b9285/ArmorSpin3.avi

Litt av problemet med hele figuren viste seg å være mangel på konsept fra begynnelsen. Det fikk litt ringvirkninger som gjorde at den ikke fikk så distinkte kjennetegn etterhvert (noe som er meget livsviktig for at en karakter skal være pen å se på).. Derfor begynner jeg nå på en litt mer gjennomtenkt karakter.

Behold!



Ja, jo.. Det er et vesen med en nebblignende maske og en hatt som minner om en trakt, men det er jo noe av det som gir karakterer sjarm også :) Det er forøvrig en hjernedød, stilistisk bukk han rider på (stilistisk fordi jeg ikke har motet i meg til å eksperimentere med noe som minner om fur). Tenkte forøvrig å gjøre game-character av prosjektet.. Så da blir det polygon-budsjettering og smarte uv-maps igjen. Yay!

Vel.. Tror dette er første hele uka uten program for meg i sommerferien..
Så da burde basemesh være klart i løpet av et par dager!

Inntil videre...
Simon..


PS: gjenoppdaget nylig Cyanide & happiness. Kjempehyggelig webcomic som oppdateres ofte.. http://www.explosm.net/comics/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar