Skrevet den 27.jun.2008 i den gamle powerbloggen
Okei! Så å rigge den Yeti-figuren med seamless ik/fk-switch på armene
gikk meg på nervene. Endte opp med at det bare ble vanlig ik/fk-switch
og at jeg ikke gadd å skinne den. Så.. Ja.. For å få opp humøret går jeg
heller løs på en ny figur!
Denne gangen blir det rustning med
fyr inni. Føler for det første, at man ikke kan ha en portefølje uten en
ridder (eller tilsvarende kul middelalder-aktig-overkul-mordmaskin),
men det er også en morsom øvelse når det kommer til teksturering. Føler
ikke jeg har metallteksturer helt i boks enda, så nå blir det en figur
som har nok metall på seg til å gi meg en real utfordring på
tekstureringsfronten..
Så.. Basemesh (uten å ha tweaka for mye på
alle store former for å få den helt riktig) er modellert og uv-mappa
ferdig (jeg var ordentlig flink til å pakke uv'en denne gangen :D)
Her
er den foreløpige utgaven.. Jeg legger bare inn halve figuren for så å
speile de delene som skal være helt like (skulderplater, støvel etc.
etc. etc.).. Bare så ingen tror jeg lager en fyr i enbeint rustning
(selv om det hadde vært litt kult.. hmmm...)
Tenkte
forøvrig å legge ut figuren som Ztool.. Så om noen vil se nærmere eller
prøve seg på lowpoly-sculpting uten å bekymre seg om teit uv --> http://www.dump.no/files/b3c4adee6623/Armor.ZTL
Jau..
Også har jeg forresten bestilt 60cm høy anatomifigur. Yay.. Den er
visstnok ikke på lager før i august, men det klaffer jo bra med
skolestart :)
Moro blir det..
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar