søndag 12. februar 2012

De eldre innlegg: Baking, lowpoly og løfte om flere oppdateringer!

Skrevet den 04.nov.2008  i den gamle powerbloggen  

 Jess!
Jeg har vært relativt dårlig med å oppdatere jevnlig i det siste, så fra nu av blir det flere og mindre oppdateringer (tror jeg...). Alt vel siden sist. Glemte harddisk og alle filene til lich-preste-tingen på skolen i helga, så jeg brukte tiden til modellering og uv-mapping av den tidligere mp5-våpenet fra forrige helg. Også fikk jeg bakt inn normal maps nå igår.. Ye! Er en del snodige artifacts rundt om kring, men det her er nå første normal map bake av våpen på et halvt års tid! (forrige gang var mitt første møte med normal maps).. Slik ser det ut nå!

Image and video hosting by TinyPic

Yeh!
Wireframe!


Hadde vært kult å få importert i en eller annen game-engine på et tidspunkt, men ganske blank når det kommer til modding & custom content..
Bør vel også få lagd no' teksturer på et tidspunkt, men det kommer nok senere!

Ellers har jeg jobba på den liche-preste-tingen (jeg skal finne et ordentlig navn på den snart!). Gidder ikke jobbe no' mer i Zbrush for denne gang, så jeg har bakt ut alt jeg kan av forskjellige maps. Ye!

Image and video hosting by TinyPic

Så langt har jeg lært massevis av å bake ut alle mulige maps. Det virker som om det er en snål logikk i det hele, men jeg føler meg fortsatt ganske langt unna å forstå meg helt og fullt på det...

Jau jau...
Har egentlig en plan om å jobbe masse på storyboard nå ikveld, så jeg bør vel sette igang snart!

Inntil videre..
Simon

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar