Skrevet den 08.mai.2009 i den gamle powerbloggen
Så for tekstureringen.
Jeg synes dette har vært noe av det morsomste med hele prosjektet.
Jeg tror sånn ca. alle teksturene våre var tegnet for hånd i Photoshop og/eller Zbrush.
Ingen photosourcing involvert!
Vi
tok oss litt ekstra tid i forkant til research på hvordan vi skulle få
stilen fra konseptene over i teksturene. Her er den første teksturtesten
vi gjorde.
Jeg
tror også vi lagde et occlusionmap for alle props vi hadde.
Occlusionmaps er supertøft, og alle brude bruke det hele tiden. I
forbindelse med oppgaven vår, satt jeg sammen en kort gjennomgang av hur
man lager det i Maya (lurer på om jeg har lagt ut dette før.. Det
skader uansett ikke å se det to ganger)
(highrez: http://i42.tinypic.com/11mfhh2.jpg)
Jau..
Jeg jobbar mest med trær og andre småting. Derfor har jeg en kjapp gjennomgang av hvordan trærne ble lagd.
(highrez: http://i43.tinypic.com/x3xseh.jpg)
Og til slutt har jeg noen flats og screenshots fra viewporten
Jau.. Det var nå det som var å si om tekstureringen.
Vi hadde bare en uke å sette av til dette. Skulle gjerne ha hatt mer enn som så :)
Inntil videre..
Simon
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar