Skrevet den 21.april.2009 i den gamle powerbloggen
Jess..!
Nå er jo tiden inne for semesteroppgaver hos alle, så da tenkte jeg å skrive no' kort om det vi har holdt på med også.
I første runde blir det modelleringen.
Da
vi utarbeidet stilen, fikk vi også grunnlinjene for modelleringen. Vi
planla å gå for hardere, mer stiliserte kanter (sånn som nærmest alle
3d-kortfilmer har idag :P).
Et par environment-skisser der vi hadde kommet fram til stilen vi ville ha
En måte å justere de harde kantene uten å gå for highpoly, var å stille continuity-verdien på smoothnoden til objektet.
Har no'n wireframes av et lite utvalg modeller også!
Etter alle props var modellert, satt vi sammen de fleste scenene.
Har en tidlig render fra den delen også!
Så
over til karakterene! Vi hadde mange skisser av dem, men vi var likevel
ikke helt sikre på hvordan vi ville ha dem til slutt. Modelleringen av
karakterene var derfor ganske fri.
Vi bygde alle karakterene ut av et basemesh som så slik ut (etter en litt merkelig testsculpt)
Topologien på hver enkelt karakter ble endret mye etterhvert som vi jobbet på dem.
Jeg jobbet på den nederste karakteren. Der ble også alt utenom hodet, armene og beina retopologisert i Zbrush først.
Jau..!
Så det er nå det vi har jobbet med på modelleringsfronten.
Modelleringa tok vel et par uker i tillegg til at vi bruke mye modeller fra animatic og lignende.
Ettersom vi er igang med testrendring, bør jeg kanskje poste no' wip derifra!
Renderpasset med blader ble det noe tull med her, så det ser relativt dødt ut i trærne.
Jepp
jepp.. Det er nå alt i denne runden. Skal prøve å få laget en lignende
gjennomgang av teksturering om ikke så alt for lenge! Vi har nå to uker
på oss til å fikse alle småbugs og ting vi har glemt til vi skal rendre.
Ugg. Ikke alt for gøy, men det må vel gjøres før eller senere...
Inntil videre..
Simon
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar