Skrevet den 22.jun.2009 i den gamle powerbloggen
Hei ho!
Siden sist har jeg halvveis flyttet til Oslo, vandret
gatelangs i timesvis og funnet ut at det er meget behagelig å ligge i
sofaen med wacom-brett på fanget og laptop på bordet.
Derfor flere tegninger!
Jeg var litt smålei av Photoshop på et tidspunkt, så jeg tenkte å sitte litt med Zbrush (and so I did!)
Laget ut av en enkel chain zspheres på halvannen times tid.
Okei..
Jeg jobba forøvrig littebittegranne mer med han ene karakteren den
siste uka som var. Fikk lagd lowpoly og startet på teksturer. Jeg så vel
i ettertid at både sculptinga og tekstureringa ble sånn 50% mislykket,
men bakinga av normalmap og andre maps (å bake ut lys i tillegg til
occlusion gjorde tekstureringen enda morsommere :P). Slik ser
lowpoly-versjonen ut nå! Som du ser, er nesten alle highpoly-detaljene
bevart. Normalmappet ble her baket ut i Maya. Render fra viewporten i
3ds Max (med realtime depth of field.. OoOooOo)
Superpowermegaedit: Modellen ligger på 3200 faces (husker ikke antall tris) og bruker en 1024x2048 tekstur (som ikke vises her!)
Okei! Da får det være nok!
Inntil videre..
Simon
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar